Problém s pravým okom na svetle

Dobrý deň, ja som vam písala už o problémoch s pravým okom na svetle a pri monitore ma zabolí oko a vidím akoby pás ktorý prebehne cez oko pri pohybe hlavy. bola som na očnom vyšetrení kde nič nenašli. Napadlo ma že som uživala dlhodobo liek Neurol a postupne ho vysadzujem. Nemôže to s tým súvisiet? Keď liek užijem ukludním sa a nevnímam to oko ale keď pár dní liek neužijem citim napatie nervozitu a zhorši sa mi celkovo psychika nastúpi bolesť hlavy vyžarujúca akoby do nosa ponad oko.

Dobrý den, rozumím Vašim obavám. Vaše příznaky jsou nepříjemné, mohou vás omezovat, zvláště jestli často pracujete na počítači. Může Vás to znejistit a přemýšlíte, co potíže vyvolává. Je dobře, že jste byla vyšetřená na očním, a že výsledek vyšetření nesvědčí po oční onemocnění. Vaše další cesta by nyní měla vést k neurologovi. Jednostranné oční potíže jako bolest oka, změny vidění, různé viděné útvary a obrazce, barvy, záblesky, jednostranná bolest hlavy mohou bý příznakem migrény. Také mohou souviset s nějkou poruchou nervů či kosterně svalovými obtížemi zejména v oblasti krční páteře. Požádejte Vašeho praktického lékaře o žádanku nebo jděte na neurologii rovnou. Všichni specialisté však ocení nějaké lékařské zprávy a výsledky vyšetření, která jste dosud prodělala, tak když nebudete mít žádanku, vezměte s sebou výsledky testů a zprávy, které máte k dispozici. Souvislost s vysazováním Neurolu je možná, ale v této podobě se mi nezdá jednoznačná a o takto vyjádřeném příznaku jsem neslyšela, nicméně nejsem klinický psycholog ani psychiatr. U dlouhodobého užívání Neurolu se vyskytuje stav závislosti, při které se mohou objevit problémy se zrakem jako rozmazané vidění a přecitlivělost na světlo. Při vysazování se objevují různé příznaky jako halucinace, epilepsie a citlivost na světlo, to se stává zejména při náhlejším vysazení z vyšších dávek. U vysazování je třeba snižovat velmi pomalu, nejlépe za kontroly a s doporučením lékaře optimálně o 0.25 mg a ne více jak o 0.5 mg denně za týden. Pro posouzení možné souvisloti je důležité, proč jste lék užívala a proč byla léčba dluhodobá, jak dlouho vlastně trvala, z jaké dávky snižujete a jak pomalu. Proto Vám doporučuji, abyste se poradila s tím lékařem, který Vám lék předepisoval, aby Vám poradil a případně pomohl s překlenutím období, kdy lék vysazujete. Pokud máte stavy úzkosti a obav a příliš se pozorujete, což u Vás spouští potíže, možná místo opakování Neurololu, který již nemáte či nechcete užívat, by byla vhodná psychoterapie. Naučíte se jiné způsoby zvládnutí obav a úzkostí, relaxační a jiné techniky, které pomohou zvládnout období vysazování a případné stavy psychické nepohody. Proti stavům obav lze užívat bylinné přípravky, homeopatika jako Sedatif dražé 4xd, sirup Sedalia na noc, přípravky fiziologické regulační medicíny jako Guna Mood, Guna Serotonin (jsou na předpis). Mohu doporučit také akupunkturu. Ohledně alternativní medicíny je nejlépe obrátit se na terapeuta s titulem MUDr., který Vám může vybrat pro Vás vhodný přípravek a postup. Kontakty snadno najdete na internetu podle Vašeho bydliště. U použití bylinek, homeopatie a dalších ale nelze očekávat takový okamžitý úlevný efekt jako u Neurolu. Naopak dochází k pozitivnímu celkovému postupnému zklidnění a harmonizaci. Takže pro shrnutí – nejprve vyhledejte neurologa k vyloučení nervových příčin. Je možné, že neurolog doporučí nějaká další vyšetření jako EEG, magnetickou rezonanci, ultrazvuk cév krku a hlavy a další, navrhne Vám léčbu či rehalitaci. Vyšetření a léčení můžete doplnit o alternativní postupy. Kontaktujte lékaře, který Vám předepisuje Neurol (ideálně psychiatra) a zkuste také přemýšlet o psychohterapeutických a relaxačních technikách. Souběžně se věnujte nějakým zklidňujícím aktivitám jako například jóga. Cvičte posilovací cviky na záda, šíji, svalstvo břicha a kolem páteře, nelépe pod vedním fyzioterapeuta či trenéra. U počítače seďte rovně s opřenými zády a rukama, pozadí mějte výše než kolena, obrazovku přímo před očima, stejně jako materiály, které používáte k práci. Snižte si jas obrazovky či jinak upravte nastavení a rozhraní, aby se oči tolik nedáždily. Podívejte se na kvalitu a trvrdost matrace na spaní a polštáře, které mohou mít vliv na blokády krční páteře. Dost pijte a snažte se o zdravu stravu, omezte sladké, barviva a konzervanty. Vynechejte kouření a alkohol. S dalším vyčkejte výsledků vyšetření. Přeji Vám, aby se přišlo na příčinu Vašich obtíží a aby brzy přešly či se alespoň zmírnily. S pozdravem MUDr. Soňa Boušková